HEO چيست ؟

طراحي وب سايت

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

HEO چيست ؟

۱۰ بازديد

مفهوم هئو كه امروزه در طراحي سايت مطرح شده و به نوعي نظر خيلي از طراحان ، منتقدان و شركت طراحي سايت هاي مختلف  را به خود جلب كرده است ، دارايه يك ريشه روانشناسي ،

تجربي مي باشد و در اصل از تجارب شركت هاي طراحي وب سايت و متخصصين روانشناسي وارد علم طراحي سايت شده است .

HEO چيست ؟

هئو مخفف : Human Experience Optimization به معني بهينه سازي تجربي رابط كاربري وب سايت است و به اختصار به مجموعه اعمال گرافيكي وب سايت براي بهتر ديده شدن وب سايت توسط  كاربران و همچنين استفاده از نقاط طلايي يك صفحه براي نمايش مهم ترين مطالب قابل ارائه در وب سايت است .

نقاط طلايي يا كليدي در طراحي سايت به مهمترين پوزيشن هاي صفحه گفته مي شود كه بايد از نظر هئو كاملا بهينه باشد و مهمترين اهداف سايت را به تصوير بكشد ، نقاط طلايي با توجه به دسترسي و نمايش بهتر مي تواند براي مطالب خود بيشترين بازديد كننده را فراهم آورد ، براي مثال : هنگامي كه وارد يك وب سايت مي شويد اولين قسمت هايي از سايت را كه مشاهده خواهيد كرد طبيعتا منوي هدر سايت ، اسلايد شو و لوگو وب سايت مي باشد ، هر كدام از اين موارد بايد از يك مجموعه اصولي پيروي كنند كه در ادامه ذكر خواهيم كرد .

هئو سايت مفهمومي كاملا متفاوت و جدا از سئو سايت دارد اما قطعا رعايت نكات هئو مي تواند موجب افزايش سئو وب سايت شود ، به صورت كلي هئو به نكات بصري وب سايت براي كاربران مي پردازد ، اما سئو به بهينه سازي وب سايت براي موتورهاي جستجو و كسب بهترين نتيجه در ليست هاي موتورهاي جستجو توجه دارد .

يكي از مهمترين نكات افزايش سئو سايت مدت زمان صرف شده توسط كاربران در وب سايت است كه اين امر كاملا به هئو بستگي دارد ، اگر وب سايت شما از نظر چيدمان صفحه ، فونت ها ، رنگ وب سايت ، عكس ها ، فرم قالب و غيره موجب سردرگمي كاربران شود قطعا زمان زيادي را در وب سايت نمي گذرانند .

در طراحي سايت حرفه اي ، هئو به نكات فوق توجه ويژه اي دارد و به نوعي تاكيد به بهترين حالت نمايش وب سايت براي كاربران دارد .

مطالب سايت بايد از نظر رنگ و اندازه و حتي نوع فونت به كار رفته كاملا مورد پسند كاربران و در بهترين حالت باشند تا به راحتي قابل مطالعه باشند .

همچنين بايد با استفاده از دسته بندي هاي مناسب براي مطالب و استفاده از امكان مطالعه بيشتر ،  كاربر اين امكان را داشته باشد كه اول خلاصه اي از مطلب و يا چند خط اول را مشاهده كند و بعد در صورت لزوم به ادامه مطلب مراجعه كند .
HEO
با افزايش استفاده از قالب هاي گرافيكي براي طراحي سايت پديد آمد و هر روز در كنار علم سئو بيشتر مطرح شد تا به اين مرحله رسيده است كه از نظر  يك شركت طراحي سايت حرفه اي بسيار هائز اهميت شمرده مي شود . ­­

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.